Plugglördag

Jag tycker att jag har varit ganska duktig idag ändå, om man ser till mitt tillstånd. Lite bakis, huvudvärk som molar. Ändå har jag suttit och pluggat. Kanske inte så värst effektivt, men jag har ändå fått något gjort, vilket känns bra. Målet var väl att jag skulle vara klar med sammanfattningen idag så jag kunde börja på rapporten imorgon och få den färdig också. Vill försöka få klart allt skrivarbete så jag kan fokusera på Huset som ska vara klart på torsdag.
 
Helt sjukt vad tiden har gått fort ändå. Det känns som att man nyss hade en och en halv månad kvar tills Huset skulle vara klart. Nu är det fem dagar. Gee... Då trodde man att Huset skulle vara i stort sett färdigt vid det här laget. Haha, jag har knappt börjat ju!
 
Men det känns bra ändå. Jag tycker det är helt värdelöst att ha sånhär huvudvärk som jag får efter en utekväll. Men det är så mycket mer värt (om det nu kan vara det), mindre ovärt kanske, att gå ut en fredag och ha huvudvärken på lördagen. Är man istället bakis på en söndag känns det plötsligt som att hela helgen har försvunnit. 
 
Men nu har vi en dag imorgon också. Blir nog till att sova ganska så snart. Så jag vaknar i hyfsad tid imorgon och hinner med en massa plugg! 
 
Jag längtar så till nästa helg när dessa två kurser är slut och man får lov att vara helt ledig i två och en halv dag! Det är lite tråkigt dock att tiden går så fort. Allt som jag tänkte att jag skulle hinna med i kursen Perspektiv och Färglära. Det känns som jag knappt hunnit en bråkdel. Nej. Rösta för att kurser inte ska gå parallellt!
Säkert en jättebra lärdom och allt sånt, jaja.. Många bollar i luften och ändå lyckas hålla deadlines. Så självklart är det ju bra på så sätt. Men det känns verkligen som att ritandet blivit lidande pga alla rapporter och sammanfattningar som tar upp all ens tid. Bilderna som ska ritas, de som man verkligen vill lägga ner tid, tanke och kraft på, de får man bara slänga ihop något snabbt på en förmiddag för att det inte hinns med annars. Tråkigt men sant.
 
Det ska bli kul i alla fall att få höra vad Sven (lärare) har att säga om mina arbetsprover. De som jag, också där, slängde ihop på en helg. Det kommer nog kännas lite konstigt att se dem igen. Konstigt, men roligt.
 
Men, nu blir det ett avsnitt av Sons of Anarchy, sen sova. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0