Kom advent, kom snö. Komsi komsi..!

Hur gör ni för att liva upp stämningen när det är så grått och tråkigt ute?
Själv känner jag mig rätt så uttömd på energi. Väckarklockan är ställd på morgonen, jag vaknar, men sen.. Näe, jag orkar inte gå upp. Kan bero på att det blivit sent kvällen innan också, självklart. Men inte alltid. 
 
Förra vintern började jag äta D-vitamin i ett försök att känna mig piggare. Det fungerade då, men känner dessvärre inte så stor skillnad nu.
Men det är väl just vid den här tiden på året som det är som värst. I mitten/slutet på november. Det är grått och mörkt. Dagarna blir bara kortare och kortare. Och än har jullängtan inte kickat in.
Så fort det blir advent känner man att julen är på väg. God mat och härliga bakverk. Förhoppningsvis kommer väl snön också, så blir det lite ljusare. 
Men som det är nu kräks jag lite lätt varje gång jag tittar ut genom fönstret... 
 
Vi har väldigt fritt i skolan just nu. Det är mycket handledningstid, som man inte måste gå på. Så länge uppgifterna blir gjorda och blir bra så kan man jobba hemma. 
På ett sätt känner jag att det är så himla skönt att bara sitta hemma och jobba. Inte behöva prata med någon, inte behöva duscha eller tvätta håret. Men dom dagar som jag faktiskt går till skolan och träffar alla så känner jag hur mycket bättre jag mår av det. Det är ju roligt att träffa folk. Så varför sitter jag hemma och häckar bara för att det är mulet? Jätte dumt. Haha... 
 
Aja, jag ska hem till Södertälje imorgon, och på lördag blir det middag med bästa tjejerna! Saknar er! :) Det ska bli kuligt.
 
 

Kommentarer
Postat av: S

Drick massa glögg och ät pepparkakor. Sen får man mysa med en film!

Men håller med sjukt tråkigt med så "korta" dagar. :(
SNÖ!

2012-11-22 @ 19:55:14
URL: http://laxbox.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0