Allehanda

Ligger här i sängen och lyssnar igenom massa låtar på iPoden. Det är dags att lägga in lite ny musik såhär inför fjällresan nästa vecka, så jag passar på att försöka rensa ur lite av det gamla. Irriterande att det ska vara så svårt bara. Man börjar lyssna igenom, och tänker "nämen, den här låten är ju faktiskt bra, den kan jag ju inte ta bort. Tänk om jag glömmer bort att den låten finns." Och så slutar det ändå med att man kanske bara tagit bort ett fåtal låtar.

Det jobbiga är ju att man vet med sig att när man väl sitter där med iPoden på tåget, bussen, gymmet, eller var som helst, så kommer man undra varför man har så mycket skitmusik som känns oaktuell och som man inte vill lyssna på.
Det man borde göra är väl egentligen att ta bort alla låtar och bara lägga in dem som man verkligen lyssnar på och verkligen vill ha. Men det har jag inte mage att göra. Det tar emot bara att göra såna här rensningar. Men men, halvvägs igenom mina 912 låtar.

Soft kväll på jobbet igår. Jenz kom förbi efter att jag suttit där nån knapp timme. Körde lite med honom och sen kom några sköna spelare. Tydligen kände Jenz dem också så han frågade med sina puppy eyes om han fick köra lite.
Helt ärligt, hur Grym är inte han? Det är Helt Galet! Jag blev så jävla peppad att börja pusha mig själv att bli bättre. För jag kan bli Så jävla mycket bättre. Jag är aspeppad på att bara köra. Jag ska börja träna här hemma också, så som jag gjorde i början. träna på att räkna, träna på att blanda korten snabbare, och  träna på att hantera markerna. Tihi, såå pepp!

Jag ska jobba på cp imorgon också. Och vet ni vad? Jag ska ha min första provpassare! :D Är grymt spänd, nervös och exalterad. Det ska bli skitkul!
Det känns inte som att jag har jobbat så länge, men jag har ändå jobbat i fyra/fem månader.

Ikväll blir det mys med bror. Har nån plan om att jag ska ta mig ner på stan, köpa shampoo, nån mat och sen gå upp till brorsan och laga middag. Typ potatisgratäng och nånting mer. Sallad, svampsås och nån köttbit till.
Jag lagade för övrigt den godaste middagen nästan någonsin i måndags. Det var Nam Nam! Klyftpotatis, lövbiff, sallad, beasås och svampsås. Om jag får lov att säga det själv så smakade allting fan som restaurangmat. Tihi, stolt. Jag är king på att laga mat när jag väl sätter den sidan till. Nu blir det till att göra en smoothie innan avokadon hinner ligga i skåpet och bli dålig.
Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0