Svart på vitt

Så nu står det klart. Efter ett samtal från Länskriminalpolisen då jag hostade en del så blev jag övertygad om att ringa till vårdguiden för att höra om det fanns någon jag kunde göra förutom att ligga hemma och sova.
Där sa hon åt mig att ringa till vårdcentralen. Ännu en telefonkö att sitta i. Som tur var inte det värsta jag varit med om. Kvinnan på vårdcentralen bad mig ta ett djupt andetag och känna efter om jag fick ont i ryggen. En aning jo. Så det resulterade i ett besök på vårdcentralen. Som därefter, tack vare ett alltför ospecificerat blodvärde, krävde ett besök på sjukhuset för lungröntgen.
Så eftersom en viss Remiss saknades (känns det som jag varit med om det här förut?) så fick jag vänta i, överkomliga, fyrtiofem minuter för att sedan få skjuts hem av brorsan.

Idag fick jag ett telefonsamtal från vårdcentralen och jag har, ja, för det första, alla symptom på influensa (hög feber, hosta, snuva, ledvärk och huvudvärk), dessutom är det nu fastställt att jag har lunginflamation på vänster sida. Så det blir nu att dricka hostmedicin, sniffa nässpray och äta penicillin i minst sju dagar för att sen komma på återbesök på vårdcentralen.

Än så länge sjukskriven till veckans slut och jag får väl hoppas på att det räcker. För om jag inte kan jobba, ja.. då får jag inga pengar. Så februarilönen kommer bli tight eftersom jag både varit sjuk nu och var i Vemdalen för två veckor sen. Men men, en bra januarilön kommer jag kunna leva länge på. Nu blir det till att spara och leva sunt.
Starting over. Gör om och gör rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0