Psykbryt

Och ännu en gång hör man dörrar smälla och fönsterrutorna skaka. Plötsligt känner jag lättnad över att jag måste till jobbet om två timmar. Då slipper jag vara hemma.
Det är lite lustigt det här egentligen. Alltid ska jag inte säga, men jävligt ofta när jag har haft ett riktigt givande samtal med morsan så blir vi samma dag eller någon dag senare riktigt osams om något. Det roliga är att det är mest hon som lider av det. Jag tycker det är lite synd att jag är så skadeglad, men det är fan svårt att låta bli ibland.

Men helt ärligt. När hon har sagt att tvättstugan är bokad lördag från klockan tolv, är det så så komstigt om jag inte lagt allting som jag vill ha tvättat i tvättkorgen innan dess? Jag bara undrar. Det tycker inte jag. Åtminstone inte en dag (!) innan.

Varför, jag undrar bara varför, tvättar man en maskin med vitt kvällen innan man har tvättstugan? Och inte ens frågar mig om jag har någonting mer vitt än de få plaggen som ligger i tvättkorgen.
Jag är en sån person som har kläder överallt. Och först den dagen man har tvättstugan så samlar man ihop dem från glovet, stolar, sängen, krokar och hängare och slänger allt i tvättmaskinen.

Är det då så konstigt om jag blir pissed när jag inser att hon redan tvättat all vit tvätt? (Okej, inte ALL) för jag har tre plagg som jag använder jävligt ofta till jobbet och som jag tvättar så ofta jag bara kan. Men hur värt är det att slänga TRE små plagg i en tvättmaskin?! Gaah.

Och ja, jag kommer upp från tvättstugan, irriterad över detta faktum och frågar "när tvättade du vitt?" "igår" "Aha, du tänkte inte på att jag kanske hade vita saker att tvätta också eller?"
Detta följs av att jag går in i mitt rum utan att säga någonting mer och jag hör över dånet av musiken hur det smälls i dörrar och hur svordomar och skrik avlöser varandra.
Det har varit ett jävla tjat om att vi är "två vuxna" som bor här och vi ska båda ta ansvar föra tt hemmet sköts, och yadeya... Pfft... Jag orkar inte ens bry mig just nu.
Nu har jag fått ut lite av aggressionerna och jag ska istället tänka på hur jag pippade skiten ut allt och alla igår, tihi! (förutom sista killen som spelade som pajade min annars hundraprocentiga kväll genom att gå därifrån med tusenfemhundra... Men men. Grattis då gubben! Roligt för dig i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0