Inte bara sjukling. Det här är värre.

Jag gick och la mig halv elva igår kväll, somnade ganska omgående. När jag sen, efter vad som känts som att jag sovit hela natten, vaknade hostandes och kallsvettig från mardrömmen så insåg jag att det här skulle komma att bli en lång natt. Klockan var nämligen tjugo i tolv. Sagt och gjort. Jag vaknade mer eller mindre en gång i timmen. Kallsvettig och snustorr i munnen eftersom jag är så täppt i näsan och måste andas genom munnen.

Slutligen, efter en lång och krävande natt vaknar jag klockan åtta på morgonen. Fortfarande kallsvettig, en sprängande huvudvärk. Ungefär lika täppt i näsan som jag var förra året vid den här tiden. Det var brutalt. Snustorr i munnen fast ändå slemmig på något konstigt sätt. Jag hostar så mycket så att jag knappt kan andas, jag mer eller mindre kväver mig själv. Tills jag lyckas hosta upp en del av det som sitter i halsen. Slem som ser ut som snor. Jättemysigt jag vet. Dessutom har jag, insåg jag nu, 39,5 graders feber. Och om jag ska jämföra med hur jag mått de senaste dagarna så har jag nog också legat strax över 40. Grattis.
Jag vet inte hur länge sen det var som jag faktiskt haft feber. Och nu har jag haft det sen i torsdags. Det är sex dagar. Någon som vet om det är värt att kolla upp sånt här eller kommer man få betala 140 spänn för att de på vårdcentralen säger åt en att vila?

Igår ringde brorsan och frågade om jag ville med ut och käka. "Äta måste man ju göra, och känner jag mig själv rätt så kommer jag inte göra det överhuvudtaget om jag stannar hemma." Så jag skulle följa med. Klev in i duschen och en kvart senare när jag stod och sminkade mig så började jag skaka mer eller mindre okontrollerat. Benen började ge vika och jag tänkte "jag ska bara måla andra ögat med mascara också, sen kan jag lägga mig på sängen en stund. Men jag klarade inte av det. Jag kunde inte stå upp så pass länge. Jag var tvungen att hålla i handfatet för att imte falla ihop, sen ragglade jag in i mitt rum. Det såg förmodligen ut som att jag nyligen svept sjutton jägershots och åtta drinkar, så vinglig var jag.
Fyfan, riktigt läskigt faktiskt.

Och ikväll ska jag iväg på ett möte i en timme, vi får la se hur det går. En timme borde jag väl i alla fall klara av tycker man.

Kommentarer
Postat av: nanthin

men fy! :( Krya på dig Åsa! <3

2010-02-24 @ 15:50:19
URL: http://nanthins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0