Fri-dag (?)

Jaha..
Hamnat i en ganska så jobbig sits just nu. Jag bytte bort min tid på Coop som jag skulle ha haft imorgon kväll, eftersom vi ska träffas och ha bj-kurs. Sen blir det praktik ute på en lördag (något som man verkligen inte ska missa). Så, gav min tid till Anna. Kände "fan va skönt, då var det ur världen".

Vad väcks jag av idag då? Jo, chefen på Coop som ringer och säger att Mailn blivit sjuk så hon kan inte jobba imorgon. Tydligen fanns det då inte någon annan heller som jag ta Mailns tid. Vafan! Varför ska jag alltid vara den som ska ställa upp? Får jag någonsin något tillbaka för det då? Känns fan inte så. Jag är också upptagen. Tyvärr, jag har bytt bort min tid, jag kan inte ta Mailns tid. Synd. Fixa någon annan. Anställ mer folk så att det här problemet inte uppstår. Visst det funkar säkert jättebra när alla är friska och kan jobba sina tider. Men som nu, ja, vad händer när någon blir sjuk?
Förlåt mig, men jag blir bara så upprörd och så pissed.

Jag tar mer än gärna en tid på lördag på dan så att den kan byta och jobba kväll. Men tydligen så fungerar inte det heller. Jag försöker åtminstone komma med lite alternativa lösningar, men de tas inte emot. Tyvärr. Då kan jag inte hjälpa.


Pff... Vad har jag gjort idag då? Vaknade ju som sagt av telefonen vid niotiden. Såg sen att jag fått sms från brorsan så slog en pling till honom. Visade sig att han tydligen inte varit ute igår iaf. Han skulle ta en powernap och hade somnat, vaknade sen en timme efter stängning. Ouch.. Så lite av irritationen igår var väl obefogad.

Hur som, surrade lite med honom, och plötsligt hör jag hur ett par nycklar vrids om i låset och brorsan kommer in. Haha. Oväntat, javisst. Han skulle hämta nåt till morsan och vi passade på att surra lite.
Det är så sjukt bra väder så man borde verkligen göra någonting. Sa det till bror också. Men jag är ju sämst på att lyfta på arslet och komma igång.

Istället har jag känt mig som världens tråkigaste och äldsta pensionär. Ni kommer aldrig kunna gissa detta, och jag har faktiskt själv lite svårt att fatta att jag satt och tittade på Efter Tio på fyran (typ Nyhetsmorgon). De snackade med några från Knutby om "sekten" där. Det var lite drömtydning etc. Efter det tittade jag på Vingården. Haha. Herregud asså. Det jobbiga är väl att jag inte tyckte att det var urtrist.


Aja, vi får se hur allt ter sig nu då. Väntar tills Jenz ringer och talar om var jag ska ta vägen ikväll, och hur morgondagen ser ut. Först då kan jag ringa till Maria och ge besked.

Någonting att äta vore gott.

Kommentarer
Postat av: Wollol

Tänk att jag har bott i knutby i 5 år ;)

2009-09-22 @ 15:43:23
URL: http://wollol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0