Time to wake up, September has ended

Var iväg på klubbdag på makeup store för två kvällar sen. Trevligt trevligt. Anni och jag köpte inte så mycket, men det var ändå kul att vara där och se och lyssna.

Igår blev det en tripp ut till farsan med bror. Vi käkade kräftor, räkor, vitlöksbröd och lite fika efter det. Riktigt smarrigt. Mycket prat och skratt och innan man visste ordet av var klockan redan 11. Dags att bege sig hemåt. Det var mörkt, och farsan hade varnat oss för alla djur som springer omkring ute på landet. Ändå blev jag helt förskräckt när ett rådjur hoppade ut i vägen framför bilen. Vi missade den med några decimeter. Tack gode gud.

Jag fick skjuts hem till sötaste och sov där ännu en natt. Kommer sakna honom när jag försvinner till helgen. För Örebro it is!

Bil ska lånas (tack Jocke!) och ett glatt humör ska medtagas. Sen får vi se vad Maja och staden har att bjuda på.
Ikväll blir det jobb på CP så känner ni för det är det bara att titta förbi en sväng. Det uppskattas alltid.
Vi hoppas och tror att det här arbetspasset går bättre än det förra.

September har nu övergått till oktober och hösten är officiellt här. Jag kan verkligen inte komma underfund med den här känslan som infinner sig under hösten. Den här mystiken. Jag älskar känslan som sprudlar i hela kroppen, men samtidigt som jag känner oerhört välbehag av den så mår jag nästan lite dåligt. Är det gamla minnen som jag förträngt? Minnen från en tid som jag helst bara vill glömma. Eller är det så att jag vid nitton års ålder börjar inse att den fantasivärld som jag får känslan av att den existerar, faktiskt inte finns? Jag vet inte...

Och det kanske är just det som är charmen med det hela också. Fundera inte så mycket, känn efter. Det känns bra. Bra. Lita på känslan och njut av den :)

Nu bär det av tillbaka ner på stan för att luncha med mor, bror och a2. See ya! :)

Kommentarer
Postat av: nanthin

OCH NANTHIN :D Jag stannar tills lördag nu när du kommer!

2009-10-01 @ 20:30:19
URL: http://nanthins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0