Nödvändigt

Hemkommen igen efter en knapp timme på gymmet, en sväng förbi stationen för att hämta min cykel (som jag istället lät stå kvar eftersom det är något jon som (troligtvis) satt en kniv i däcket så det är punka. Tack. Nödvändigt.) Glad att den stod kvar iaf.

Tog istället en promenad upp till C-sam, lämnade mammas skor (som jag lånar när jag gymmar) och stod och surrade en stund med både henne och bror.
En kort promenix ner på stan för att inhandla lite nödvändigheter, tillbaka förbi centrum och hämtade cykeln. Gick till Cykelcenter och frågade om de kunde pumpa upp däcket så vi kunde se om det var punka eller inte. Sagt och gjort, sen sa han att jag kunde komma tillbaka om det var så att det faktiskt var punka och inte någon som bara skruvat ut ventilen.

Men bara efter att jag kommit in i cykelkällaren så hade luften börjat försvinna igen. Så det blir till att köpa en ny slang (50:-) antingen be brorsan hjälpa till att byta ut den eller låta Cykelcenter göra arbetet för 120:-.

Det ordnar sig nog.

Nu har jag just tagit en välbehövlig dusch. Packat in håret lite snabbt och smort in axlarna med något slags kylbalsam. Asskönt. Svinkallt, men skönt. Jag relaxxar :)

Fick nån liten ide om mat. Blev helt plötsligt ganska sugen på något i stil med quornfärslimpa (om det nu är genomförbart).

Ska glutta runt på google efter recept så får vi se vad jag kan lyckas åstadkomma. Wish me (a little Irish) luck ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0