Jag ser ingenting!

Ni anar inte hur mycket jag avskyr när mina ögon fuckar ur. Ungefär precis så som nu...!

Jag vaknade, såg att jag fått mess från anni med frågan om att gå på stan. Kul. Jag går upp, äter frukost, och ska bara sätta i linserna, på med lite mascara, spraya håret och sen dra.
Men så lätt blev det ju inte. Nej..

Jag sätter i linserna, det irriterar lite smått, brukar gå över ganska fort. Men idag är en sån dag då det inte går över. Nej. Istället blir det bara värre. Det är som att du konstant försöker stirra in i solen men det är omöjligt att hålla ögonen öppna. Det tåras, det svider och duförsöker gnida bort det. Titta bort från solen. Probelmet är bara att jag tittar inte in i solen. Men det känns som att solen är överallt. Till och med när jag stänger ögonen så är det som att de inte stängs ordentligt. Det svider och tåras fortfarande eftersom ljuset bränner sönder ögonen.

Gah!

Det gäller bara att så fort som möjligt försöka lyckas peta in ett finger i ögat och ta ut linsen innan det stängs igen. Sen försökte jag hitta vad felet var. Såg ingenting. Sköjlde med linsvätska i fem minuter, blev inte bättre. Tänkte "kanske om jag bara vilar ögat lite". Och jo minsann. Efter tio minuter med glasögon och nerdragna persienner och ett försök till med att sätta i linserna så kom det ut ett geggigt vitt slem påklistrat på ett tunt litet krulligt ludd.

Tacka gudarna för det!
Nu bär det av till staden.

Kommentarer
Postat av: nanthin

lyckat :p Bra att det fixade sig.



Ne, jag tror faktiskt inte att jag klarade den. eller jag vet med 99 % säkerhet att jag inte gjorde det :P Men men, det är bara att göra om!

2009-10-08 @ 13:08:26
URL: http://nanthins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0