There is no limit

Fyfan vilket sunt liv man lever då. Haha, DAMN!

Tränat skulle man ju ha gjort igår men kom inte iväg. Av vilken anledning? Jo, jag sov. Hela dagen. Var vaken kanske en timme eller två. Gick upp vid fem (på kvällen) tittade på tv en timme. Gjorde mig i ordning, drog ner på stan och åt lite mat sen bar det av till jobbet, som den kvällen var på CP.

Gött, gick riktigt bra till en början. Inte lika bra närmare elva tolv. Men sista kvarten. Pfff, damn vad jag pippade! :D Kunde ha legat åtaliga tusenlappar mer back om jag inte vunnit tillbaka det mot slutet.

"Bra jobbat, Åsa. Bra jobbat!" fick jag höra av Tobbe när vi stod och räknade. Nice.

Vad bidde det sen då? Jo, en liten afterwork öl, lite jobbsnack. Detta ledde sedan till en mycket intressant kväll och natt. Kvar på CP var vi. Snackade skit, drack och hade trevligt. En viss person tittade förbi och efter en stund blev det bråk. Ouch... Yeye, det ordnade upp sig. Vakten Alex kom till undsättning.

Minutrar blev timmar och natten blev morgon.
"Okej, det här är sista låten nu, sen måste vi gå."
"Aa aa.. Bara en låt till efter.. Det blir sista."

Hur många gånger hörde man inte det under den sista timmen? :P

"Näe, nu packar vi ihop och drar."
Kollar på klockan. Trevligt. Klockan var halv åtta. HALV ÅTTA!!

Hur fan gick det till?! :P
Går ut från CP och hur mycket människor är det inte som rör sig till och från tåget. För många för att det ska kännas okej att gå hem, full och trött.

Fyfan. Det småduggade, det var grått, disigt och smådimmigt. Det var på väg att ljusna ute, även fast det var så grått och trist. Då slog tanken mig. Att det var fan inte så länge sen som jag, istället för att vandra uppför den här backen, råkutade ner för den för att hinna med tåget som skulle ta mig till skolan. Sprang jag här vid den tiden som jag igår (idag) gick uppför backen så skulle jag ha marginal på en kvart om jag började klockan tio.

Jag saknade skolan. Saknade plugget. Känslan av att sitta på tåget, ha regnet hängandes i luften utanför. Stirra ut över det mörka landskapet som rusade förbi. Saknade musiken som pumpade i öronen. Glida in och ur medvetande. Åka förbi Karlberg och se om Hanna hoppade på samma tåg. Åka förbi Spånga och se om Cissi skulle hinna med samma tåg. Åka förbi Barkarby och se om Majas buss redan åkt eller om de stod i kylan och väntade på den.

Det var tider. Nu är det också tider, men andra tider. Nu är jag på väg hem, full och trött klockan halv åtta på morgonen. Mötte mamma i dörren som var på väg till jobbet. Vet inte om man ska säga "Godmorgon" eller  "Godnatt". Jobbigt? Njae, inte direkt.
Det känns som att livet leker. Jag sover inte tillräckligt, äter inte ordentligt. Tränar inte så regelbundet än som jag kanske skulle vilja. Dricker mer än jag kanske borde. Men det gör inget. Jag mår bra. Jag kan inte minnas när jag senast mådde så här bra.
Plötsligt känns inte vintern som något dystert och trist. Det känns som att det ska komma att bli den bästa vintern på länge.

Snackade med brorsan en stund i telen när jag vaknade. Berättade om gårdagen och han gjorde detsamma. Det är så gött att vi är som på samma level. Han har också en topp just nu. Mår bra trots att man sover, äter och tar hand om kroppen för lite. Men det gör inget, man störs inte av det. Man bara njuter till fullo av livet och vad man har just nu. Och just nu känns det som att jag har tillgång till allt. Vad jag inte har, det kan jag få eller skaffa mig. Jag behöver bara tänka, peka och säga "det här vill jag ha" och *poff* så har man det. There is no limit.

Möjligheterna är oändliga. Vad är hemligheten? Jo, den är avslöjad.

För övrigt så åt jag en riktigt nice frukost framför tv nyss. Ni vet när man är bakis. Man har vaknat någon timme tidigare och du har skakat även fast du inte fryser. Du mår illa. Du vill inte varken äta eller dricka, men du vet att du måste få i dig minst ett glas vatten. Så du går upp, förbi spegeln och slänger en snabb blick på din reflektion men ångrar dig genast. Håret står åt alla håll, sminket har kladdat ut sig över hela ansiktet, ögonen är rödare än dina läppar och du mår helt plötsligt ännu sämre.
Vatten dricker du och sedan ramlar du ihop på sängen igen och somnar om en timme eller två. Vaknar. Mår lite bättre. Och även om du inte är sugen på mat så vet du att du gör bäst i att äta något i alla fall.

Jag tog fram stekpannan och letade igenom kylen och fann följande:
En och en halv kokt potatis, några ägg och färska champinjoner.
Min frukost bestod alltså av två stekta ägg. Stekt potatis och två hårdmackor med stekta champinjoner. Det var länge sen jag åt en så god (och fet) frukost. Nam nam!

Fast vet ni vad. Det börjar nog bli dags att bli lite mer obakis, hoppa in i duschen och göra mig i ordning lite eftersom jag faktiskt ska iväg och jobba klockan fyra. Tjihoo...

Haha, jalla bye livsnjutare! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0