What is the deal with Reklam?!

Herregud. Det är ju helt sjukt vad ofta och hur länge det är reklampauser.
Börjar titta på The Mentalist klockan nio. Nio minuter senare är första reklampausen.

Har ni tänkt på det, att det är högre ljud under reklampauserna? Det är det. Tänk på det nästa gång om du inte gjort det tidigare. Man (eller jag) vill ju bara trycka på mute när det blir reklam, och så vill man gå därifrån, slippa se och lyssna på skiten. Men det går ju inte heller, man vill ju inte missa programmet som man tittar på. Så de gör kortare reklampauser och oftare, så att du inte ska hinna gå ifrån och göra någonting annat under tiden. Du ska känna att... (reklampausen slut) *förflyttar mig tillbaka till tvn*

Klockan är nu 21.25 och reklampaus nummer två har precis börjat. Hmm, vad skrev jag innan... Jo. De vill att man ska känna att det är onödigt att flytta sig från tvn och göra någonting, eftersom man inte vill missa programmet, så istället sitter man kvar och tittar på reklamen. Bara för att bli pumpad med skit. Hjärnan fylls på med saker, helt onödiga saker.

Vissa säger att man inte påverkas av reklam. Nej nej. Åkej. Vi säger så...
Om jag skulle citera en lärare från femte klass, någonting hon sagt. Bara ett utdrag av något som hon pratade om, hur många i min dåvarande klass skulle då kunna relatera till och minnas vad hon berättade? Inte många tror inte jag.

Skulle jag däremot säga "Hey Kaj" hur många tror ni då skulle ge mig respons på det genom att säga "Hello Boye" ? En del.
Eller om jag sjulle säga "Du har ju hela helgen på dig" skulle nog en del minnas lotto (andra reklampausen slut...)

Reklampaus nummer tre klockan 21.43. Jo, en del skulle så minnas lottoreklamen "Men snälla åke..." bla bla..

Nu när vi var i Dublin och jag skulle köpa några värktabletter tittade vi på innehållsförteckningen för att se vad de egentligen innehöll. Paracetamol. Jaha, och vad är det för nåt då kan man ju fråga sig. Johanna började då sjunga på den alltför välkända Ipren-låten. "Paracetamol till exempel alvedon vid huvudvärk, mensvärk å tandverk..."
Nice, då kunde vi lista ut att de värktabletterna som jag köpte var något i stil med Alvedon.
Tackar till reklamen.

Jaha. Fick ta mig tillbaka till tvn ännu en gång för att se den spännande upplösningen. Och nu är programmet slut. Tackar vet jag svt och canal+ inga reklampauser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0