Nyktert

Jarå, utgång blev det.
Hälsade först på syssling förresten. Riktigt nice place har hon skaffat sig. Nästan så att man blir lite småsugen på att flytta själv faktiskt.
Men det kommer väl nån gång det med.

Tog iaf tåget in till stan sen. Kommer ner på centralen och blir påhoppad, upplyft och spankad av Danne och Jonas. :P Jo man tackar. Nykter som jag var och allt..
Vi beger oss sen till Toxic, eller vad det nu heter. Varit där en gång tidigare och gillade inte stället då, men tänkte ändå ge det en chans till.
Ändå helt okej med folk, inte för packat, men ändå aningen tomt på sina ställen, kanske vad man kan förvänta sig en onsdag, idk.

Folk köper öl, drinkar och breezer. Själv sveper jag ett glas vatten :) Vi sätter oss och snackar en liten stund, chillar lite. Sen blev det dansgolvet nästa!
Jag vet att jag nog skrivit om det här nån gång tidigare, att dansa eller säga/göra saker när man bara är full. Jag har aldrig riktigt förstått mig på det. Visst att det blir enklare kanske när man är full, men det ska ju inte hindra en från att göra samma sak när man är nykter. Och det ska ännu mindre hindra en när man är nykter på ett sånt ställe där alla tror att man är full. Då är det nästan bara kul att överdriva det hela och freaka ur ännu mer :)

Observera att jag sa nästan bara kul. För nånting som man inte reagerar på på samma sätt när man är full, eller iaf inte jag, det är alla dreggiga människor som kommer och kladdar på en. Som försöker så mycket. Som.. Ja.. Som bara gör bort sig.
Jag kan i alla fall se humorn i det, men jag kan fan inte säga att jag tyckte det var så himla roligt asså. Man får verkligen en annan syn på nattlivet när man upplever det i nyktert tillstånd. Och jag vet inte än om jag gillar det eller inte...

En jävligt udda grej också som hände. Eller saken i sig är väl inte så udda, men känslan. Såhär:
Jag och Malin står i trappan och spanar efter våra vänner. Det kommer fram en snubbe och börjar prata med mig men jag hör inte vad han säger, eller förstår inte. Inte så konstigt kanske när man är inställd på att någon ska prata svenska med en.
Han var spanjor (jag kan inte ett ord spanska) så han försökte prata engelska med mig ist, något som han inte var så bra på. Vi babblade ett tag, och han klankade ner på hur svenskar dansar, typ. Eller ja, det var ungefär så mycket som jag förstod. Han frågade sen om jag ville dansa, sure, det var bra musik, vi hittade våra vänner, han var helt okej trevlig liksom, så vi går ner på dansgolvet. Och vad gör killen?! Jo, börjar dansa någon form av salsa/ bugg fuck do I know. Nån dans som jag inte kan för fem öre. Känner hur jag gör bort mig totalt, men försöker ändå att skratta bort det typ.

Han fortsätter att göra oss svenskar till åtlöje genom att härma hur vi dansar, och visst, men ändå, jag blir lite smått irriterad. However, vi forstätter (eller jag försöker) dansa hans dans och gissa vilken låt som kommer? Jo, Sommartider.
Sommartider är en sån låt som man bara vill stå och hoppa och röja till, som man fular sig med polarna till. Alla kan texten och bara kör!
Killen fattar inte ett ord svenska och fortsätter dansa salsa/ bugg med mig... Till SOMMARTIDER!! Fatta att det känns fel!

Och ja, som om inte det vore nog, vilken låt kommer sen då om inte Kung I Baren. Haha, det här är nästan för komiskt. Jag försöker förklara för killen att man ska röja till de här låtarna, men han verkar inte förstå det roliga med att tränga sig in mitt i folkmassan på dansgolvet och stå och hoppa och skrika, så han forsätter att försöka lära mig sin dans (vilket han var jävligt dålig på).
Jag börjar nu känna att det räcker för min del, men hur ska jag ta mig ifrån killen? Han är trevlig, han ser inte bra ut, men ändå, jag är tjejen som får skuldkänslor om jag är "taskig". Försöker hinta till Malin och Daniel om att jag vill därifrån, men det går väl sådär. Killen fortsätter dansa med mig, blir som ett plåster. Vilken låt kommer sen då? Jo, Rap Das Armas, med andra ord Parapapapa papapapa papa!

Killen forstätter dansa med mig, men nu ger jag upp, jag försöker sedan i några minuter bli av med honom och lyckas tillslut, tack och lov.

Allt som allt så hade vi kul resten av kvällen. Jag började bli lite trött kring halv två, men vi stannade till tio i tre. Då drog vi till 7eleven och jag köpte en wok pasta. Sen bar det av till nattbussen. Det regnade ute, och det var kallt. Jag hade inget paraply så jag blev praktiskt taget genomblöt. Sen stå och vänta i 40 minuter på en buss, i regnet och kylan. Efter det, sitta på bussen i drygt en timme, blöt och kall, för att sedan komma hem till södertälje klockan fem, lagom tills dess att första tåget ska in till stan.

Får gå hem i ösregnet och hoppas på att mobil och iPod klarar av vätan. Först när jag kommer in i trapphuset hör jag hur kul det låter när jag går. Mina skor har också blivit helt dyngsura.
Kommer in i hallen och märker att det rinner om mig, det droppar inte, det Rinner. Och inte svett, nej, vatten. Försöker stå kvar på samma ställe och tar av mig allting, går sen in i mitt rum och hämtar handduk för att torka håret en aning. In i badrummet och spolar i ett varmt bad.

Ni anar inte hur skönt det var!
Så frusen, så blöt, och ack så skönt att få upp värmen igen.
Kröp till kojs vid sex och somnade sen.
Vaknade till vid tolv/ ett när mamma kom hem och käkade lunch, men däckade ganska snart efter jag sagt hej. Nästa gång vaknade jag klockan tre. Haha, snacka om att ha sovit bort hela dagen. It's okay though (I've been swimmin' a lot lately) näe, skämt och sido. Men det är ju inte som att man missat så mycket. Mulet, regn, grårusk.

Hade troligtvis ändå bara suttit hemma och tröstätit eller nåt. Lika bra att sova då ist ;)
Får se om man gör någon som helst nytta idag eller om det blir über waste av den här dagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0