Heldagsutflykt

Igår var det grillning hemma hos Göran. Väldigt trevligt. Väldigt chill, men mycket givande. Vi hade en del samtal och diskussioner som, ja, som man helt enkelt inte har så ofta, eller inte jag iaf. Det är alltid kul.

Och sent blev det. Det slutade med att jag mötte min mor som var på sin morgonpromenad när jag var på väg hem. Det om nåt är väl ganska illa skulle jag vilja påstå :)
Kom hem och sov en dryg timme, sen var det bara att pallra sig upp igen. Ner mot stan för att ta åka Ejdern (en ångbåt) från Södertälje till Drottningholm.

Det var en ganska mysig tur måste jag säga. Kanonbra väder och underbar utsikt. Jag älskar sånahär dagar!
Jag och mamma hoppade av på Drottningholm (båten fortsatte iväg en bit men skulle komma tillbaka några timmar senare och plocka upp oss igen). Det blev lite mat på bryggan. En powernap på det. Sen en promenad bort förbi Drottningholms slott och dess trädgård till Kina slottet. Där gick vi in och tittade lite bland annat på det Ovala Rummet. Jag råder er verkligen att gå dit, det var riktigt riktigt coolt måste jag säga.

Ett ovalt rum, som är byggt så på ett speciellt sätt, så att ljudet studsar på speciella sätt. Står du i ena änden av rummet kan du viska någonting och personer som står på andra sidan kan höra exakt vad du sänger. Står man däremot i mitten av rummet så studsar alla ljud bara tillbaka på en själv. Mycket fascinerande måste jag säga :)

Vi fortsatte vår promenad i det fina vädret och pratade om lite allt möjligt mellan himmel och jord, men mycket om mina plarner för framtiden, vilket jag tycker är väldigt roligt att prata om för övrigt.

Klockan fyra blev vi upphämtade av båten igen och nu var vi på väg hem. Sömnbrristen började göra sig påmind och jag slocknade väl nån timme eller så och vaknade sen med en fruktansvärd värk i nacke och rygg... Tackar vet jag pendeltågen... :)

En promenad hem blev det sedan. Slocknade en stund till medans mamma var och handlade och gjorde i ordning käk. Nu har jag precis ätit och är mätt och belåten. Fortfarande ofattbart trött dock, så det kommer nog bli att lägga sig tidigt eftersom jag börjar jobba klockan sju imorgon.
Halleluja!

 

Kommentarer
Postat av: nanthin

låter mysigt!

2009-07-17 @ 22:40:29
URL: http://nanthins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0