Undrar just hur min röst kommer må imorgon

En ganska nice dag ändå. Åkte som sagt in till stan och tog en fika med Cilla. Det är så himla skönt att bara komma bort från Södertälje. Helt ärligt. Vi sa det, jag och cilla, när vi bestämde att fika i stan; "ja, då slipper man ju känslan av att man är utomlands". Jag är inte rasist eller så. Fast det är ju också en sak som är relativt. Känns som att man inte kan bli s¨mycket annat om man som svensk bor i tälje.

Men men, hur som, fika blev det. Ute på Drottninggatan, massa folk att titta på, och mycket pratade vi om. Det är så roligt hur vi bara kan sitta och surra, timvis, utan att tröttna. Tummen upp för det!

Klockan var väl sju när Cilla skulle hem till sin bf och äta och vara båtvakt under natten. Jag var absolut inte beredd att åka hem, så av till Barkarby och Maja och Linnea bar det. Där satt vi och chillade inne på Majas rum, satt och surrade om allt och inget. Linnea färgade Majas hår och jag satte mig vid datorn en stund. Där satt vi sen och spelade nåt otroligt underhållande spel samtidigt som vi fortsatte babbla, och jag fick verkligen öva på min simultanförmåga, som inte alls är något att hänga i granen.

Av ren tur egentligen frågar jag Maja när sista tåget går, jo, det går en kvart senare, så time to go. Nu, på en gång. Tur som sagt. Väl på stationen möter jag en av Majas polare och en vän till henne. Blir att vi babblar lite. Tydligen blivit någon form av missförstånd som jag fick vara med och försöka reda ut. Alltid jobbigt när såna saker händer. Det är så onödigt verkligen. :/

Ringde sen Cilla när det var dags att byta tåg och jag blev lämnad ensam igen. Satt och surrade med henne till östertälje. Och så hem. Nu ligger jag här och tror inte att jag har pratat såhär mycket på, ehm, ja.. jag vet inte hur länge. Men det är riktigt nice för en sällskapssjuk människa som mig :)

Förresten! :D

Jag fick ett mail idag. Från KYH; skolan som jag sökt. Hm. Det sa ju inte så extremt mycket egentligen. Jag kom in på reservplats 15. Det är 30 som kommer in på utbildningen och lite drygt 100 som sökte. Så jag är bättre än medel iaf. Får se hur det här går.. Får reda på det längre fram i augusti troligtvis.

Det känns mest förvirrande. Nu vet jag ju ännu mindre vad jag ska göra.. :/ Och efter en lång pratstund med cilla också så har man planterat lite nya ideer och tankar. Får se var man slutar någonstans. Ska bli intressant att se. :)

Nu har jag iaf hamnat i sängen min, och det är dags att sussa.
Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0