Did you give the world some love today?

Jag var och simmade idag (eller ptja, igår blir det ju rent tekniskt sett). Det var nice. Helt okej men inge wow. Inte idag iaf. Nanthin följde inte med, så jag simmade själv. Ganska skönt ändå. Inte extremt mycket folk tyckte jag inte. Brukar inte hänga på Sydpoolen så ofta nu för tiden så jag har inte direkt någonting att jämföra med.
Men men, en timmes motionssimning blev det, några minuter i bubbelpoolen och så en stund i bastun efter det. Riktigt skönt. Det känns ju kanske inte som den mest effektiva träningen, men det var ändå ganska jobbigt när man väl låg där och sprattlade i vattnet. Jag saknade min musik :/

Under eftermiddagen/kvällen umgicks jag med bror. Vi gick (eller nej, vi åkte) till Tapco och käkade. Sen blev det en tur hem till sysslingen och hans tjej som just flyttat in i en lägenhet. Riktigt nice var det.
Det bar ut till Maxi efter det. Skaffade lite godis till kvällen och bror köpte lite frukost och mat. Stackaren har ju varit sjuk och inte orkat handla på flera dagar...
Hem till honom efter det, lite chill sen började vi titta på Wall-E (som jag nämnde i förra inägget). Och bror, som sagt, somnade, som vanligt :P

Jag rök ihop med morsan idag igen. Suck... Hon dampade ur totalt, helt obefogat, efter att jag ställt en helt vanlig fråga. Det går inte att förklara situationen på nåt bra sätt, blir bara en massa ordblaj och ingen kommer ändå att förstå. Det blev ett jävla liv i vilket fall. Och jag kände att jag inte orkade med hennes dampartade utbrott som hon får helt utan någon egentlig anledning så jag smällde igen dörren efter henne och när vi möttes i hallen fem minuter senare började hon skika på mig och jag (flyförbannad som jag var) skrek tillbaka...

De här bråken påminner så skrämmande mycket om hur min mor och bror brukade skrika åt varann, ibland dagligen, ibland veckovis, månaderna innan min bror flyttade hemifrån. Och varje gång de skrek så slutade det alltid med att bror sa något i stil med "aja, jag ska ändå flytta snart".

Och fyfan vad jag vill flytta. Jag vill ha mitt eget krypin där jag kan mysa och bara få ta hand om allting själv. Men... (alltid dessa jävla män... ehm, "men" menade jag ju såklart), man måste ju ha pengar för att kunna flytta. Och hur får man pengar? Jo, man jobbar. Och jag har inget jobb. Så den här fighten med morsan gjorde att jag fick en liten kickstart och jag har mailat iväg sex stycken intresseanmälningar på olika jobb. Inte säkert att man får något, men man kan ju alltid hoppas. Stay positive! :)

Jag känner att jag behöver fundera över framtiden. Vad jag vill göra, vad jag kan göra, vad jag kanske borde göra och vad jag helt klart måste göra. Jag vill inte. Jag orkar inte ta itu med det, inte just här och just nu.
Men som brorsan sa idag: "Det wsmartaste vore egentligen att plugga, eftersom det ändå inte finns några jobb just nu; i dessa dagar..." Och han har ju delvis rätt. Men jag har ju verkligen ingen aning om vad jag vill plugga till eller vill jobba med i framtiden så det känns helt meningslöst (nästan) att söka till nåt och plugga utan motivation eller något egentligt mål.
Jag vill försöka tjäna pengar. Komma ut lite i världen och se mig om. Utforska. (Har ni hört det här förut?) Men det stämmer! Det är verkligen det jag vill göra. Inte sitta hemma och mögla och sen inse att "faan vad hände med livet?"

Fuck, fuck, fuck!
Citerar Två Blåbär: Jag vill inte, vill inte, vill inte!
Usch! :( Nu ska jag sova. Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0