Vinterland

Det är ju inte nådigt vad det snöar ute. Helt galet!
Skönt att jag nu sitter här i värmen, om man nu kan kalla det så, med en skål frosties flingor och mjölk. Nam nam!
Kvällen har jag tillbringat hos min bror. Först tittade vi på bilder ifrån Egypten. Sen blev det lite Bonde söker fru. Och sist men inte minst Slumdog Millionaire. Bra skit.

Till helgen, med start imorgon, så blir det en del jobba för min del. Ska bli najs. Cp, Limerick och Croc's inbokat än så länge. Plus lönemöte på söndag. Kan det bli bättre? Jajo, Limerick kunde man ju fått slippa, men vafan, bättre det än ingenting, right?

Lite roligt hur jag ibland kan vara så extrem med att lägga märke till detaljer. Så fort jag kom in i mitt rum så märkte jag att någon varit här inne. Just den där första känslan är skum, den vet jag inte vad den kommer ifrån. Men när jag sen börjar granska rummet så inser jag vilken otrolig koll jag har på vart allting har stått och hur.
Datorn ställde jag med all säkerhet i sängen och inte på golvet där den stod nu. I fönstret har jag två kortlekar som jag, utan egentlig eftertanke, lagt där. Det översta kortet ligger inte som förut.
Mina pyramider under ljusstaken står snett, så någon har varit och pillat på dom också. Vad mer? Jo, papperna i fönstret, bland annat en räkning som jag ska betala hade jag ställt på högkant så att jag skulle se den och komma ihåg att betala. Hur kommer det sig att det pappret nu ligger ner?
Inte bra.

Jag skulle bli en bra detektiv. I alla fall i mitt eget hem.

Men vafan! Ingenting i fönstret står som det gjorde förut. Vad är det här? Vad har tanten hållit på med egentligen? Det finns ingenting i mitt fönster som hon har att göra med. Jag måste säga att det är någonting som jag verkligen stör mig på. Folk som ska och pilla på saker som de inte ska pilla på. Och sedan gör ett halvdant försök i att ställa sakerna som de stod förut, fast de totalt misslyckas.
Om man så ska och talla på saker så gör det ordentligt. Antingen memorera Exakt hur sakerna stod innan eller försök inte ens att ställa dem till rätta efteråt.

Irriterande. Minst sagt.

En annan sak, nu när vi ändå är inne på det spåret. Jag får en massa skit om jag gör saker och inte städar upp efter mig. Som exempelvis idag när jag hade julstökat. Det såg ut som ett jävla bombnedslag i köket. Jag skojar inte. Grejer överallt! Men så tänkte jag att "Nej, men morsan kommer bli så trött när hon kommer hem om det då är smutsigt i köket". Så vad gör jag? Jo, jag plockar undan allting. Till och med det som låg framme innan jag började. Jag diskade undan all disk och inte bara den som jag själv använt.

Än så länge: Inte ens ett tack. Och vad möts jag av när jag kommer hem? Jo ett kök belamrat med papper, skräp, julkort, frimärken, limstift, saxar, tidningsurklipp, smutsig disk och bara skit Överallt...

Jo man tackar. För jag vill ju inte heller komma hem till ett rent och snyggt hem?

Baah... Nurå? Jag är trött. Jag ska sova. Jag ska ställa sakerna i fönstret till rätta. Jag ska göra mig i ordning och gå och lägga mig ordentligt idag. Jag ska... Jag ska bara orka resa mig först...

Kommentarer
Postat av: Maja

Haha, jag hatar också när folk ska pilla på allt så det märks, jag är däremot jävligt bra på att snoka utan att märkas själv ;) haha!

Såg din kommentar idag, min bror och Erik, mjo lite lika är de kanske :P Jag kollar knappt på idol heller ;D

2009-12-17 @ 17:00:36
URL: http://nuardet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0