Jag behöver lite värme

Måste bara få fråga...
Visst är det väl inte rikitgt helt okej att det är mellan fjorton och sexton grader hemma i lägenheten? Att man måste gå runt med dubbla plagg av allt plus en filt lindad om en för att åtminstone inte sitta och skaka? Att man i ett desperat försök för att få upp värmen spolar upp ett badkar med varmt vatten som man sedan bara låter stå? Att man tänder värmeljus i hela lägenheten för att försöka få till någon form av värme (å andra sidan är det ganska mysigt)? Att man sitter med konstant gåshud för att det är så kallt? Att man undviker att öppna kylskåpet för att man då är i riskzonen för frostskador?

Låt mig tala om en sak för er. Det är INTE okej!

Ska enda gången på dygnet som jag inte fryser vara när jag är hemma hos brorsan eller någon annan vän? Nej. Det ska inte vara så. Det är oacceptabelt.
Men vad görs åt saken då? Precis. Ingenting.

Mamma har försökt att ringa nån rörkille som brukar vara här och fixa med saker. Tydligen så har han inget avtal med hyresvärden så egentligen ska han inte göra någonting för att fixa i det här huset. Dessutom är han extremt upptagen just nu och blir bara sur när man ringer.
Grannen som av någon anledning har hand om lite allt möjligt här i huset gick ner i källaren igår och vred på något så att det skulle bli varmare här. Har det blivit det? Nej, snarare kallare...

Hyresvärden får man inte ens tag på. Men det är ju inte någonting nytt...
Det ser helt enkelt ut som att det här kommer bli en lång och kall vinter.
Over and out.
Hoppas att jag inte fryser ihjäl i mitt eget hem.

Kommentarer
Postat av: Maja

Uuuh! INTE okej!

Kom till Barkarby ikväll och värm dig med att kuta upp för pulkabacken!! ;D

2009-12-21 @ 15:50:26
URL: http://nuardet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0