Palla folk

Helt ärligt så börjar jag bli ganska så trött på folk som tror att bara för att man är singel så skulle man vara intresserad av allting som går i ett par skor. Är det omöjligt för folk att förstå att man kan vara singel och trivas med det?
Varför kan inte folk bara lära sig att förstå en hint. Förstå att man inte är intresserad och då ge upp? Det verkar inte som att det beteendet existerar hos någon just för tillfället. Eller är det så att det är jag som måste bli bättre på att hinta, eller kanske rent utsagt bli bättre på att tala klarspråk och möjligtvis såra någon face to face? Jag vet inte. You tell me.

Men helt ärligt. Varför är det så? Egentligen. Varför måste folk alltid vara ute efter antingen ett förhållande eller att ha sex? Varför kan folk inte bara vara ute efter att träffa nytt folk och få nya vänner? Säg att någon kommer fram och raggar på dig eller liknande, eller om du snackar med någon okänd människa och verkligen har riktigt trevligt måste man då vilja någonting mer med personen än att just bara prata eller eventuellt i framtiden forstätta att Prata med den personen och kanske bli polare? Måste varenda jävla jävel försöka hooka?

Är det bara jag (eller om vi nu ska vara såna; är det bara tjejer) som tänker att man kan träffa någon och bli polare?
Äsch, jag börjar bli ganska trött på den här sortens människor.. Bojkotta månne? Näe, men dryga lite extra mot dem kommer jag nog göra.

För övrigt. Äsckligaste snubben idag. Jag jobbade på coop till fyra. Gick ut på lagret och bytte om för att sen handla lite. Man blir ju något arbetsskadad, så när man går runt i sin egen butik så känner man att man är aningen arbersskadad. Ibland så frontar man i hyllan som man går förbi, ibland plockar man upp skräp från golvet. Idag så fick jag/tog jag ögonkontakt med en kund ute i butiken (något som jag alltid gör när jag har arbetskläderna på mig). Jag kom på mig själv och sa åtminstone inte hej till honom.

Hur som helst så gick jag runt i butiken i säkert tio minuter en kvart och funderade över vad jag skulle ha. Jag märkte hur den här snubben sitter på en stol vid spelet. Tänkte inte så mycket på det egentligen, utan registrerade det mest.
När jag stod i kassan surrade jag en del med Malin, sa sedan glatt hejdå till både henne och Anna och så gick jag.

När jag sen kommit en bit ner för backen och är ungefär vid gamla Godis Grossen så kör en stor skåpbil sakta ner för backen. Rutan är nervevad och vem sitter där om inte Han (som jag fick ögonkontakt med, som sen satt vid spelet utan att göra något).

"Det är halt ute" ropar han.
"Jajamensan, men jag har bra skor" svarar jag.
"Det är kallt också, ska jag inte skjutsa dig?"
Eeh... Vad sägs som nej?
"Det är lugnt, jag är varm och ska inte gå så långt, men tack ändå!"
Eller inte...
Äckel.

Han har alltså suttit kvar i butiken efter att han har handlat och väntat på att jag ska gå för att sen erbjuda mig sjukts, för att sen...? Ja.. Vill man ens veta? Tror inte det.
Somliga saker tål att upprepas. Äckel.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja.. det finns ju bara idioter ute nu för tiden i södertälje.. Riktiga slemmiga, äckliga, fula och helt lostade i huvudet..



Fyfan..

2009-12-21 @ 22:03:56
URL: http://kaehler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0