Vilken reaktion får man om reaktanterna är kemi och en pissed morsa?

Kemi + Pissed morsa ---------> Irritation + Energislöseri + Utbrott

Som sagt inte varit på särklit många kemilektioner, och har nu stort kursprov på tisdag. Så här sitter jag. Pluggar. Det gick bra, hyftsat från kapitel ett till fyra. Men nu, ja, nu börjar vi komma in på det här med molmassa och substansmängd.
Jag har försökt fråga mamma om hon skulle kunna hjälpa mig lite. Hon brukar kunna läsa igenom saker och ting, och eftersom hon är bra på matte (vilket det här praktiskt taget handlar om) så borde det inte vara något problem tycker man. Men nej. Självklart ska allt vara omöjligt. "Jag fattar ändå ingenting så jag förstår inte varför du behöver mig?"

Saken är den att bara jag får någon att prata med, även om den personen kanske inte förstår fullständigt, så brukar saker och ting ändå falla på plats för min del. Och det har jag förklarat hur många gånger som helst för henne. Att jag begär inte att hon ska förstå, för det är inte hon som läser kursen, det är inte hon som ska ha prov. Men bara jag får någon att diskutera med. Bara jag får säga hur jag tror att det är meningen att hänga ihop så faller bitarna på plats. Men inte den här gången. Nej nu ska hon fanimej vara riktigt jävla omöjlig. Det är ju inte som att hon har någonting annat för sig i vilket fall, förutom att klaga på allting som jag eller andra inte gör.

Det är inte mitt fel att någon gjort inbrott i bilen och försökt stjäla den, och i samma process förstört både dörrlåset och tändningslåset. Jag kan inte bilar, jag kan inte fixa låsen så att man får igång bilen, så be inte mig att kolla på det, för jag kan lika lite som du. Det är inte mitt fel att farsan är alkoholist och super ner sig dagligen och inte är i ett sånt tillstånd så han kan hjälpa till. Det är inte mitt fel att Adde kanske inte heller varken kan eller har lust att ägna tid åt bilen när det inte ens är hans. Det är inte mitt fel att alla drar ut på tiden med allting. Det är inte heller mitt fel att det inte finns några andra tider för besiktning. SÅ KOM FÖRFAAN INTE TILL MIG OCH KLAGA FÖR JAG KAN INTE GÖRA MER ÅT DET ÄN VAD DU KAN! Jag orkar inte höra ditt tjat och ditt gnäll. Leave me alone!

Så.
Skönt att få det ur sig.. Nu; back to chemistry.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0