Update

Okidoki. Lördag. Har inte skrivit på ett tag, jag vet. Men det har varit mycket annat. Typ sova, och plugga. Inte direkt haft någonting att skiva om heller. Så jag har helt enkelt skitit i det.
Jag har kursprov i Kemi A på tisdag. Precis vad det låter som, ett prov på hela kursen som är 100 poäng. Åtta och ett halvt kapitel har vi prov på. Tre timmar har vi på oss. Jag har väl missat kanske hälften av kemilektionerna som vi haft också.

Med andra ord känner jag mig inte så jävla säker på att det här kommer gå bra. Men ja, just därför sitter jag nu och pluggar häcken av mig. Men hittills går det ganska bra. Eller väldigt bra. Jag har läst igenom tre (är inne på fjärde) kapitlet och har gjort övningsuppgifterna i slutet på varje kapitel. Sen skiver jag upp sådant som jag tror är extra viktigt och sådant som jag måste träna extra på.

Det blir ingen utgång för mig i helgen. Ganska skönt ändå. Har ingen direkt lust. Och efter att ha pratat med både Jonas och mamma så har jag fått en liten wake up-call. Det är nog dags att ta tag i det här med pluggandet nu innan det är försent. Liksom försöka fixa det som går att fixa istället för att bara skita i allting.

Bara jag anstänger mig så klarar jag mig nog fint. Nu börjar jag må bättre. Jag är inte sjuk längre. Jag får ny energi av vädret, jag känner mig glad och positiv. Så. Det är mer än dags att ta tag i allt vad Fysik, Engelska, Kemi, TeFö och Religion heter. Projektarbetet också. Vi jobbade på det igår, jag, Johanna och Matte. Skulle förbättra rapporten, så det gjorde vi. Ska lämna in den och få feedback ingen, sen förmodligen förbättra ännu mer.

Vi tänkte också att vi skulle sätta ihop lite saker på gitarren. Vi blev så sugna. Dessvärre visar det sig nu att vi har borrat en hål lite snett, så gitarren kommer troligtvis inte att fungera så bra. Pissigt att något så litet kan betyda så mycket. :/ Men men, det är ju inte resultatet på det praktiska som det sätts betyg på, utan det är ju mestadels rapporten, så vi får väl satsa på det.

Jobbigt läge för min del också. Jag kollade igenom en massa papper och skit härom dagen. Egentligen för att leta efter anteckningar från Kemin. Men så fick jag se en av loggbockerna som jag skrivit till projektarbetet, så började spana efter fler. Letade igenom alla papper och inser att jag måste ha slängt det blocket där jag skrivit flest loggböcker. Jag har nämligen tre stycken nu. Kul. Bra där åsa! Härligt att du har så bra koll på allting.
Jag vet att jag inte har skivit loggbok varje gång vi har jobbat, men så bright är jag ändå så jag vet att jag skrivit fler än tre. Får hoppas att det löser sig på något sätt bara.

Näe. Nu har jag fått den paus som jag behövde. Time to get back to work. Kemiboken ropar på mig, så tittar in senare om jag får tid över. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0