Årets första stundentskiva

Nymålade naglar, en kväll med brudarna, en kväll i stälje, första studentskivan för i år. Helt klart; en Kanonkväll!
Jag vet att en del andra kanske inte skulle hålla med mig till fullo, men eftersom jag ser saker från den ljusa sidan och inte låter det mindre bra tynga ner mig, så ja, då var det en kanonkväll.


Först och fränst så trodde jag att skivan skulle vara i Sthlm. Visade sig sen att den blivit flyttad till Stanley's; Skönt! Närmare hem, ändå samma roliga folk och härliga stämning, inte lika stort, men who cares. Finns det hjärterum så...

För det andra; det var APA-lång kö, asså jag skojar inte. Kön var fan fem pers bred och sträckte sig bort till korsningen där nya Sandy's öppnar, för er som vet. Och ja, vi stod ju typ sist. Meeen, tur som vi har ;) Cafeteria-snubben på Wendela kommer fram och ropar på Jennifer och säger åt henne att komma fram (VIP!). Så även om vi får stå ute en liten stund så var det INGENTING jämfört med hur länge vi kunde ha fått stå ute i kylan.

Sen då, kommer in och ska hänga av oss i garderoben. "Nej, vi tar inte emot fler väskor. Tyvärr!" Okeeej, wtf am I going to do with this then, tänkte jag och Karin som båda hade varsin enorm väska med oss. Desperat ringer jag till min bror för att se om han (mot förmodan) skulle kunna komma och hämta dem eftersom vi troligtvis inte skulle kunna komma in igen om vi gick därifrån. Dessvärre skulle han gå och lägga sig precis och var väl inte direkt up for it, vilket jag mycket väl kan förstå.
Han gav mig tips om att fråga efter Christoffer (vet inte alls hur han stavar eller om han heter Cristoff bara, men aja, jag vet hur han ser ut :)). Och han brukar fixa in Brorsan mfl eftersom Adde jobbar på c-sam. Så han föreslog att leta upp honom och be honom ta hand om det. Lite schyst sådär; "min bror jobbar på c-sam, skulle inte du kunna..."
Och se på fan, det kunde han. Min och Karins väska hamnade i baren. Nice, Nice som fan! Tack bror! :)

Ännu ett problem löst. Och då var det bara att festa loss! Dansa dansa. Shakea ass. Det var riktigt roligt. Länge sen jag var ute, och ännu längre sen som vi var ute alla brudarna.
Massa kul folk, härlig stämning.
Synd att de tände och stängde av musiken redan klockan ett. Det blev rusnig mot gardesoben och kö bort till spelbordet. (Jo, du läste rätt. Det var smockat med folk på hela under och halva övervåningen.) Sjukt.

Men, efter mycket om och men så kom vi tillslut ner till garderoben och fick ut våra jackor. Sen fick jag skjuts hem av Annis far. En trevlig kväll. Den kan jag nog leva på ett tag.
Så ingen mer utgång för mig förrän (antingen Karins, eller) min egen studentskiva.
Vi får la se. Nu ska jag läsa lite, sen sova :)
G'night! Sleep tight!

Kommentarer
Postat av: nanthin

kul att du hade roligt! :D jag är grymt nöjd med kvällen! förutom slutet :P pusss! tack för att du kom!

2009-04-08 @ 22:34:50
URL: http://nanthins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0