Cleaning lady

Ibland kan jag tycka att det är jävligt skönt, rogivande och nästan roligt att städa, fixa och dona. Som igår. Ja, för det första så var det kanonväder, så jag hörde av mig till bror och vi tog en promenad ner till maren där vi satte oss på bryggan med varsin glass och snackade i solskenet.
Vid tvåtiden började det bli dags att bege sig mot systemet för att köpa öl till kvällens stundande partaj. Precis då ringer Jocke och han kommer istället och hämtar upp oss på stan och vi åker ut till Maxi där vi samtidigt köpte kvällens käk.

Tillbaka till stan där vi sedan tog en snabbtitt i några butiker (jag köpte några par strumpor, två vanliga linnen samt ett par shorts). Väl uppe hos Adde käkade vi lite mellanmål innan pojkarna åkte iväg för att träna.
Själv stannade jag då kvar och började diska undan en veckas disk hos min ungkarl till bror. Inte jättefräscht, men jag kan ju säga att jag varit med om ganska mycket värre än så.

Efter diskningen plockade jag undan på bordet och torkade av det. Släpade fram dammsugaren ur klädkammaren och förintade dammråttorna. Under tiden kom pojkarna tillbaka och bror plockade fram moppen och började torka golven. Vi började med maten som för övrigt blev jättegod! (potatisgratäng med nåt smarrigt kött och lite beasås, nam-nam!)

Det började sedan trilla in lite folk. När vi ätit klart dukade jag av och diskade undan det som vi skitat ner.
Det var en trevlig kväll. Jag drack ingenting eftersom jag käkar medicin men det var jävligt roligt ändå. Mycket musik och goda skratt.
Alla pojkarna skulle sen bege sig ner till O'learys och det blev lite hetsigt. Jag bestämde mig för att inte följa med, utan strosade omkring hos Adde några minuter efter alla hade försvunnit. Tanken slog mig att jag skulle plocka undan alla ölburkar och glas och diska undan det också, men jag var för trött och ides inte, utan gick hem istället, började läsa eclipse, men somnade mitt i ett kapitel :P

Så så var det med det. En trevlig dag, trevlig kväll, härlig start på ledigheten.
Inte lika kanonbra idag, men det vänder snart :)

Kommentarer
Postat av: Boij!

Hah! "En veckas disk", varav sex av sju dagar hade jag ätit ute. Men men, tack iaf! ;)

2009-04-06 @ 22:10:54
Postat av: Åsa

Haha :P Okej okej, jag omformulerar "Disk som stått och snuskat till sig i en vecka" :) Bättre? :P

2009-04-07 @ 14:54:56
URL: http://pinkish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0