Hard work work

Det har inte varit mycket inspiration som flödat de senaste dagarna känner jag. Kanske beror det på trötthet, kanske beror det på det fina vädret och mitt i allmänhet goda humör. Jag vet faktiskt inte. Det är åtminstorne riktigt nice att våren har kommit till oss, och också påsklovet. En vecka ledigt nu. Inte för att jag inte varit hemma tillräckligt den senaste tiden, men ja, lov är ju alltid skönt.

Jag var på sjukhuset i onsdags igen. Fick denna gång penicillin eller antibiotika eller vad det nu är. Några tabletter, närmare bestämt sextio stycken som jag ska sätta i mig under tio dagar. Detta ska då förhoppningsvis och troligtvis göra mig frisk. Och det känns bra. Jag börjar få nog av att vara hänging och småsjuk nu, och jag vill ju kunna komma igång och röra på mig lite också.

Och på tal om att träna och så, ja för det första så har jag träningsvärk :O Hur gick det till kan man ju fråga sig? Jag har då inte tränat... Men jaja, jag klagar inte, det är en ganska skön känsla. Och därför känner jag ännu mer att jag verkligen vill komma igång och träna lite, inte bara simma, utan träna ordentligt, typ gymma, typ styrketräna.
Hur lägligt är det då inte att jag och mamma påväg hem från jobbet idag träffade på Rickard Goclon som är personlig tränare & hälsocoach och har sina lokaler knappt ens två tre minuter hemifrån mig.

Han är den där äkta säljartypen, så fort man stöter på honom så börjar han babbla på om det senaste han fått in, deras erbjudanden etc. Nu frågade han mig hur gammal jag var och räknade snabbt ut att jag ska ta studenten om två månader och började berätta om det senaste. Vilket var tränging för studenter, man betalar en månad i taget och binder inte upp sig på någonting. 3-400 nånting kostade det. Han visar och berättar hur man använder maskinerna och man får personlig coachning av honom. Och jag är ju den som den och går på säljsnacket. Jag börjar fundera och kommer ofta fram till att det faktiskt kan vara värt det. Inte för att jag kommer att ha råd att fortsätta träna hos honom särskilt länge, men man kan ju ändå få med sig många användbara tips och råd.

Problemet är dock att detta erbjudande gällde mellan klockan tio och tre, om jag inte minns helt fel. Vet inte om det bara var på vardagar eller helger också, jag tänkte nog gå in någon dag nästa vecka och höra med honom. Det känns jävligt intressant. Jag är taggad inför det. Det låter bra, verkar bra, och jag är säker på att det kommer kännas bra.
Gäller det bara fram till klockan tre så kan det bli lite tight om man ska kombinera det med skolan. Det är bara på måndagar och fredagar som jag slutar så att jag hinner dit till tidigast kvart över två, och det kan ju kännas lite tunnt om man ändå ska betala 400 spänn för en månad.

Jaja, får se hur det är blir och hur jag gör. Kanske kan få lite rabatt eftersom morsan jobbar på c-sam ;)
Ibland kan man ha tur.

Och på tal om tur så hoppas jag på lite sådan när det gäller mitt jobbsökande. Jag skickade nämligen in en intresseanmälan till kommunens sommarvikariat inom hemtjänsten. Håll tummarna! (Y)

Jaja, detta får räcka för nu. Kommer nog på något annat att skiva om snart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0