Life is a highway, I wanna ride it all night long

Dagar som denna. De har man alldeles för sällan. Fyfan vad nice det har varit. Så jävla smutt. Så sweet. Så underbart härligt. UuuM! Gött!

Vaknade upp, småbakis. Inte så farligt. Visste att det skulle gå över bara jag kom ut och gjorde något. Upp, åt lite frukost. Snackade lite med bror på msn. Han skulle till Jocke och tanken var att ligga och steka i solen. Jag hakar på. Kommer dit, kommer ut, det är kallt som satan.

Istället börjar vi tvätta hojarna. Skönt att bara göra nåt. Fixa och dona så smått. Tog sen en liten fika. Och jag pushade på att vi skulle kolla på moppen. Se om den gick att få igång. Jomenvisst serrö! Lite soppa i tanken och någon som puttade i nerförsbacke, sen var den igång.
Upp bar det till stora parkeringen vid gymnasiet och jag skulle för första gången få prova på att köra moppe. Trodde att det skulle vara skitsvårt med dragläge och växlarna. Trodde inte ens att jag skulle kunna kicka igång den själv. Men tänk. Så fel man kan ha.

Det gick finemang! Och innan jag visste ordet av så växlade jag både upp och ner, kunde svänga och efter lite om och men hålla fötterna på fotstöden. Brorsan la ut lite stenar som jag skulle sick-sacka emellan och också det lyckades jag med. Dessutom tränade jag lite smått på krypkörning.
Fyfaan va roligt! Jag blev så överraskad att det gick så pass bra som det gjorde. Inte alls svårt ju! Nu blev jag ännu mer taggad på att ta hojkort jueeh... Men kommer inte ha råd.. :/

Pojkarna körde också lite moppe, sen drog de fram sina hojar och burnade loss lite.
Kvällen var ju också lite smårolig sådär. Först och främst så tog jag ett värmande och stärkande bad när jag kom hem för att värma min genomfrusna kropp. Sen blev det rester av påskmiddagen och trevliga diskussioner mellan mig mor och bror.

Tills kvart över sju. Då var det dags att åka. Hem till bror bar det. Jag, han och Jocke. Vi (Jocke) skar upp gurka och morötter och fixade dip. Vi satte och sedan med varsina brickor, slog på tvn och spelade Bingolotto. :D
Kul grej. Det var fan inte igår som man gjorde det. Och 100:- vann jag :)

Glodde igenom filmerna från dagen. Och bilder som legat på Addes mobil. De första tagna 2007. Drygt tusen bilder som vi tittade igenom. Det var kul att se faktiskt. Sen blev jag så satans trött att jag somnade på soffan. Blev väckt och fick skjuts hem, så nu ska jag sova. Allt att klart, ska bara sätta datorn i viloläge och sedan själv göra detsamma.

Nice dag. Smutt som fan. Dags att sova. Imorgon är en ny dag. Go'natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0