Samma gamla tugg

Nu är de slut! :O Vad ska jag ta mig till?! Haha

För en sisådär, ganska exakt om fyra fem dagar, så var det precis sex månader sedan vi var ett gäng som åkte på kryssning. Själva kryssningen ska vi inte tala om. Det var inte så lyckat för min del, och det är väl allt som behöver sägas. Hur som, så köpte jag storpack med tuggummi. Mina tuggummin. Mina anus-tuggimmin. Extra Eucalyptus. Travel-Pack. Sex stycken stora paket med tio små paket i varje, men tio tuggummin i varje litet paket. Med andra ord; 600 tuggummin.

Dessa tuggummin är nu slut. Tog de sista två idag efter lunch. Bestämde mig för att räkna ut det där, precis som jag räknade ut min restid för ett tag sen.

600 tuggummin på 6 månader. Dvs. 100 tuggummin per månad. 30 dagar på en månad 100/30 ~ 3,33.
Jag käkar i genomsnitt tre tuggummin om dagen. Sen får man ju räkna med att man bjuder ibland (eftersom man alltid har). Somliga dagar blir det fyra fem tuggummin. Andra dagar (ex. dagar när man bara går hemma) så brukar jag inte äta några alls. Men i genomsnitt tre om dagen.

Dessa paket kostade 40:- styck. Alltså; 40*6 = 240:-

Hade jag köpt lika många små paket på tex. Ica eller Konsum hade det kostat (vet inte vad ett sånt paket kostar riktigt, men låt oss säga 6 kronor bara för jämförelsens skull) 6*60 = 360:-
(eller om det kostar 10:-) 10*60 = 600:-. Så billigare blir det iaf. :)

Om man då tänker påse ist. De innehåller, vad 20-25 bitar.Säg 25 för att hålla det i överkant, och så priset 11-15 kr (jag vet inte exakt). 600/25 = 24 paket.
24*11 = 264:-

Billigast blir det att köpa på båten, och också smidigast. En klumpsumma, man har alltid paket hemma som man bara kan slänga med sig när man behöver eller när det börjar ta slut. Inga konstigheter.

Så... Någon som vill åka på kryssning? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0